Snimac sily

Zdenek Janovsky zdej na atlas.cz
Úterý Leden 24 20:10:24 CET 2012

Elektromagnetický princip jsme ve váhách dříve používali také. Byly to, tuším, elmagnety z reproduktorů. Proud cívkou pro vyrovnání mechanické výchylky byl přímo úměrný hmotnosti (síle).
Bylo to ale výrobně a mechanicky komplikované řešení. Proto jsme přesli na tenzometry.
Levnější průmyslové kupujeme u Menexpert.cz. Provedení a rozsahů je velký výběr.

Zdeněk
> Od: "Jirka MWW"
> Komu: "HW-news"
> Datum: 24.01.2012 19:40
> Předmět: Re: Snimac sily

Viděl jsem už kdysi dávno váhu na dopisy, která fungovala tak,
že miska byla spojená s jádrem elektromagnetu a s clonkou, která
zastiňovala prostor mezi LED a fotodiodou.
Proud do elektromagnetu se reguloval tak, aby zastínění bylo pořád stejné
nezávisle na váze misky s břemenem. Proud elektromagnetu pak po kalibraci
určoval váhu. Docela to fungovalo přesně.

Zdravi
Jirka OK1MWW