Dlouhe rozsveceni zarivek

Úterý Leden 24 13:52:37 CET 2012

O tom UC3842 jsem taky uvažoval - jenže: nejen že má velkou vlastní
spotřebu, to by řešil ten nový. Ale omezuje max. proud tranzistoru a
nikoliv střední hodnotu proudu na výstupu. I to by se do regulace dostat
dalo, ale zase za cenu dalších součástek. Navíc potřebuje dost velký
úbytek na snímacím odporu aby reguloval. takže buď se smířit s výrazně
nižší účinností, nebo tam přidat operák. Na počet součástek to pak vyjde
na stejno jako s těma 555.
Ten LM2576 jsem tehdy taky zvažoval, jenže umí 1A a ledky Cree XP-G
mohou mít až 1,5A. Sice tam stejně nakonec nedávám víc jak 1A protože
pak už to jen topí a klesá účinnost, ale mám tu možnost :-)
U toho LM 2576 nevím, jak je to na tak velkém kmitočtu se ztrátami v
jádru tlumivky. Není to na železoprach už moc? Nebo se tam dává ferit?
Mě ty moje měniče jedou na 50KHz a tlumivka je studená.
Anděl