Dlouhe rozsveceni zarivek

Úterý Leden 24 13:36:23 CET 2012

2012/1/24  <bosorka.p na seznam.cz>:
> Zajimava je na tom jina ucinnost a to ucinnost ekonomicka. 555 stoji 2Kc,
> male MOSFETy 1.5 a velky 11Kc. pokud to porovname s cenou takove LM2675 u
> Farnella 80Kc vychazi takoveto reseni cca 3x levneji.
> Nekde je neco spatne,  adekvatni cena LM2675 by mela byt kolem 30Kc.
> respektive mene.

Tady stojí, resp. je to asi nějaký klon (TS2576):

http://www.pselectronic.cz/k1113-725-lm2576t-adj-ts2576cz5-adj-pbf.html

A v GM nebo GESu stojí cca 50Kč.

Nicméně porovnávat "ekonomickou účinnost" jenom podle ceny součástek
není to pravé ořechové, v praxi totiž často zjistíte, že jste sice na
materiálu uštřili, ale bylo s tím 3x tolik práce, takže ve finálu to
bylo vlastně dražší.

Když to zhruba porovnám, jeden LM2675 má 5 noh a je to jedna
součástka. Naproti tomu NE555 má 8 noh, dva MOSFETy, to je dalších 6
noh a jsou to tři součástky místo jedné.

A teď si vemte ještě složitost zapojení, za dva roky se to porouchá a
budu vzpomínat, jak jsem to myslel, zatímco katalogové zapojení LM2576
bude furt stejné a mnohem jednodušší.

P.K.