OT: pravni vedomi (bylo: Re: LC etikety (trapas v Tescu )

Petr Hronek trit na atlas.cz
Neděle Leden 22 21:39:56 CET 2012

>Tedy popisuju situaci, kdy by se na mě ona existence z "ochranky" chtěla
>sápat jen proto, že - údajně - má jakési podezření... To prostě nezdůvodní
>ani omylem.

Ale zdůvodní:
1. Rám vás identifikoval jako potencionálního pachatele
2. Byl jste vyzván k vyčkání příjezdu policie v kanceláři a této výzvy jste
neuposlechnul
    Bohužel odmítnout nemůžete:
    - došlo by k ohrožení chráněného zájmu (zboží)
    Odmítnout můžete:
    - jen ze zdravotních důvodů (klaustrofobie...)

    - raději to nedělejte - může Vám pak omezit možnost pohybu jiným
způsobem (pouta)

3. Postupoval dle směrnice pro výkon strážní služby
    - věřte, že tyto směrnice zpracovávají právníci.

Samožřejmě je povinen _ihned_ zavolat policii.

>Ještě to napíšu jinak: nesnáším, když mě příslušník stáda podezírá ze
>špatností, které jsou zřejmě v onom stádu běžné a ještě k tomu se neumí
>chovat... Respektive ať si klidně podezírá, ale jen ve své hlavě.

Uvědomte si, že je to jeho práce (samozřejmě ne být na Vás sprostý, ale
chovat se odpovídajícím způsobem). Já podobný trapas zažil ve Francii kde
se moje karta z univerzitní knihovny chovala divně, byl jsem slušně, ale
nesmlouvavě
eskortován do kanceláře, kde měli "ruční rám" a našli jsme mou peněženku s
provinilou kartou. Dostal jsem kafe a zákusek, poděkovali mi za spolupráci,
omluvili se.

Posuňme to k tématu konference:
Testoval někdo ze zde přítomných RFID zapper?
Tak by mne zajímalo, co by se stalo, kdyby se odpálil u rámu...

Petr