Dlouhe rozsveceni zarivek

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Leden 20 13:00:23 CET 2012

Byly doby, kdy jsem taky na Osram nedal dopustit.

Mam doma 24 svitidel s elektronickym predradnikem pro 4-pinove
kratke zarivky 13 nebo 26 W. V kazdem svitidle jsou 2 trubice.
Bydlim zde 7 let a za celou dobu neodesla ani jedna trubice, az
ted nedavno umrel jeden prevodnik.

Z tech 24 prevodniku je 22 od nejake firmy na 'E' (nepamatuju si to,
ale neni to zadne velke jmeno) a 2 jsou Osram, neco jako http://www.osram-shop.cz/qt-m-2x26-32230-240-3/

No a umrel prave jeden Osram. Tak jsem to rozdelal s tim, ze se
pokusim to opravit. Je to ale rizeno nejakym integracem a na prvni
pohled tam nic nebylo zdechle (tranzistory i kondenzatory OK), tak
uz jsem v tom dale nebadal.

Co me ale velmi zarazilo u vyrobku firmy Osram bylo, ze prakticky
polovinu Through-hole soucastek jsem mohl vyndat holou rukou z
osazene desky. Je zarazejici, ze takova elektronika tak dlouho
vydrzela. A jeste vic zarazejici je, ze na takovou elektroniku Osram
nalepi sve logo.
RoHS je sice svinstvo, ale tohle by se slusne firme stavat nemelo.

PL