Dlouhe rozsveceni zarivek

HW CNCnet.info hwnews na cncnet.info
Pátek Leden 20 05:05:53 CET 2012

Nevydrzi to nic - pokud bude svitit casto a dlouho. Ty predradniky v
levnych telesech jsou opravdu strasidelne... Pokud jednou denne prijde
do garaze a na 5 minut si rozsviti tak bych to neresil.

Ja uz protocil na akvariich fakt docela dost ruznych kombinaci
osvetlovani a ve stabilnich podminkach.

Zatim v zarivkach je naprosta spicka osramackej predradnick QTP5 ve
spojeni s Osram zarivkama T5 HE (optimalizovane pro vyssi teplotu v
zavrenem svitidle).
Nestartuje sice jako cinske Sinecany (prodavaji se tu jak o zivot) tedy
hned, ale maji klasicke predzhaveni zarivky a pak teprve zapaleni s
mirnym nabehem vykonu, ale jsou v podstate studene (odhaduji to tak na
40stC) i v pripade, ze nejsou na plechu. A cena je dnes v podstate
smesna. Verim, ze pri techto podminkach trubice i predradnik daji klidne
tech 20.000 hodin (trubice ted po 8.000h vypada stale jak nova).

Stejne tak ale pouzivam na UV zarivky v terarkach predradniky QTP8 a i
ty jsou stale v provozu. Jednoznacne prechod na osramacke quicktroniky
pro me znamenam prestat resit osvetleni. Takze treba me osobne nesmi uz
tlumicka do bytu (zvlast kdyz ty soucasne jsou tak osizene, ze se na
nich daj smazit rizky).

Mimochodem k chovani zarivek pro p.Jirku - mozna by stalo za uvahu
zkontrolovat zda neni jedna ze zarivek vadna (nebo neco v okruhu). U nas
v praci mame haly nasvicene podhledovyma telesama (takove ty ctverce s
parabolama osazene bud dvema nebo 4ks zarivek). Ted cca 5 let po
rekonstrukci zacinaji zarivky odchazet - v podstate ted kazdy den nejaky
ctverec vidim blikat a jak zkousi startovat. Nevim jak je to zapojene
uvnitr, ale velmi pravidelne vidim, ze treba startuje opakovane jedna
zarivka a druha sviti, po dvou dnech blikani uz vidim, ze blbnou a
startuji obe - jak kdyby se to ovlivnovalo nejakyma poklesama napeti co
generuji ty zapaly te vadne zarivky.

S pozdravem
Radek Vicek