Dlouhe rozsveceni zarivek

Robert Baranka hwlist na centrum.sk
Čtvrtek Leden 19 21:31:45 CET 2012

takto mi zvyknu startovat starsie trubice
neskusal si vymenit aj tu?
Robo

----- Original Message -----
From: "Jirka" <zaloha na volny.cz>
To: "konference HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, January 19, 2012 9:25 PM
Subject: Dlouhe rozsveceni zarivek

Prosím přítomné o zamyšlení v následujícím směru:

je možné nějak urychlit, lépe řečeno zlepšit zapínání lineárních zářivek
s klasickou tlumivkou? Jde o to, že zářivka startuje řádově několik
vteřin,  přičemž x-krát za sebou blikne a zase zhasne, než se "chytí"...

Ani nějak nevím, jestli to je normální, nebo jde o poruchu startéru
(měnil jsem ho, ale zdá se bez úspěchu) či o nějakou "feature" moderních
trubic... Zdá se prostě, jako by ionizace po prvním rozsvícení nestačila
k dostatečnému snížení napětí mezi elektrodami tak, aby startér už znova
nezapálil...

Ani by mi nevadilo zpoždění jako takové, ale to blikání ON/OFF je dost
nesnesitelné.

Elektronický předřadník nechci.

Díky

---