Nabijanie 9V blokov NiMh akumulatorov

Jirka zaloha na volny.cz
Čtvrtek Leden 19 19:38:45 CET 2012

Já jako náhradu 9V baterie v měřácích používám 1 ks aku z mobilu +
step-up měnič s MC34063. Už jsem to tu tuším psal. Účinnost je mizerná
(měnič má proti odběru spotřebiče významný vlastní příkon), ale je to
levné, jednoduché, kdykoliv k dispozici a bezproblémové. Vzhledem ke
kapacitě aku je účinnost nepodstatná.

Jediný problém je nutnost vypínat ten LiIon ještě před měničem. Šlo by
na to asi vymyslet a hlavně realizovat extra zapojení, ale nejsou lidi.

Jo, asi existují i step-up se speciálními IO s minimálním odběrem ve
stavu bez zátěže, ale nekoupím je v drogerii za pár Kč a už vůbec ne
"trvale"...

---
Jirka