Nabijanie 9V blokov NiMh akumulatorov

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Čtvrtek Leden 19 19:00:51 CET 2012

Ak mam byt uprimny, z tych troch parametrov, ktore ste spomenul by som
rad dosiahol max. zivotnost aku, teda moja predstava je zivotnost cca.
3 mesiace a viac. Kapacita by mala vydrzat na 10-12 hodin merania, co
pri odhadovanej spotrebe do 10mA, aku splnaju. Potom sa aku daju aj
tak nabijat. Idealny by bol cas nabijania 10-12 hodin co je cca. 0.15C
a akumulatory by to mohli vydrzat. Nechcem mat prilis prehnane
poziadavky, ale toto sa mi zda ako vhodny kompromis medzi funkcnostou
a jednoduchostou zapojenia.

Pouzit mcu pri nabijani akumulatorov som zatial neuvazoval. Dovodom je
to, ze chcem pouzit mcu s co najmensim poctom pinov a v najmensom
puzdre, teda tssop20 a tieto mcu nemaju moc velku pamat programu
typicky max. 16kb, co je 8k instrukcii. Zatial sa najlepsie javi
PIC16F, kde sa da zacat s typmi s 4k instrukcii a jednoduchou zamenou
sa daju pouzit bud typy s vacsou pamatou alebo PIC18. Daju sa kupit v
kusovke vo Farneli. Neviem vsak odhadnut, kolko funkcii sa mi podari
do toho implementovat. Funkciu merania napatia baterii vsak do toho
planujem.

Co sa tyka Li-Ion, zatial to neplanujem pouzit, pretoze ak sa to
podari a bude treba riesit kusovu vyrobu a certifikaciu, bude problem
zabezpecit stabilneho a dlhodobeho dodavatela.

A.