Nabijanie 9V blokov NiMh akumulatorov

gatilo gatilo na centrum.cz
Čtvrtek Leden 19 17:11:34 CET 2012

 19.1.2012, 16:58:57

Zalezi na tom, jak moc dulezite jsou takove parametry jako maximalni
zivotnost akku, maximalni kapacita, rychlost nabijeni. Cim vysi
pozadavky mate, tim chytrejsi a mene univerzalni reseni musite pouzit.
0,1C 14-16 hod. je standard ktery by mely zvlada vsechny akku, ale
trva to dlouho, a pokud budete dlouhodobe takto nabijet ne zcela
vybite akku, projevi se to na zivotnosti a vzrustu vnitrniho odporu.
Nicmene pro mnohe pripady to vyhovuje a konstrukce zdroje proudu je
opravdu trivialni. S merenim napeti je to problem, nebot to zalezi
krom teploty a typu clanku i na okamziku kdy merite. Na stejnem clanku,
nabitem treba na 90% bude jine napeti, kdyz merite "pod proudem", jine
kdyz merite "po odpojeni proudu" a zase jine "v ustalenem stavu" cca
1/2hod po odpojeni proudu.
Neni mozne ten MCU zaprahnout pro rizeni nabijeni ?
A nebylo by vhodnejsi pouzit 1-2 ks LiIon AA nebo AAA ?

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz