Nabijanie 9V blokov NiMh akumulatorov

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Čtvrtek Leden 19 16:36:54 CET 2012

Dobry den,

v prvom rade sa chcem podakovat vsetkym odpovedajucim za info.

Moja aplikacia by mala byt v co najmensom kvadri pripadne trubke a
baterka bude vnutri trvale vstavana. Cielom su co najmensie rozmery a
aspon 10 hodin prace jednoducheho meracieho systemu s mcu. Moja
predstava je ze sa "trubka" pripoji na adapter a akumulator sa dobije.
Nechcem pouzit klasicke akumulatory z dovodu velkosti, potreby menica,
"zloziteho" nabijacieho obvodu a riesenia chladenia, co vsetko len
veci komplikuje. Preto ma napadlo skusit pouzit 9V bloky. Zial pri
studiu asi troch datasheetov som nasiel vzdy rozne udaje o nabijani.

Pre zaujimavost asi jediny standartny postup je nabijat ich prudom
0.1C po dobu 16hodin. Potom niektore typy umoznuju aj rychle nabijanie
prudom 0.2C po dobu 7,5 hodiny a maju uvedeny trvaly udrzovaci prud
0.03C. Problemom je to, ze maju rozne napatie naprazdno, od 9,5V az do
10,5V. Nabijaci obvod by som rad riesil normalnym prudovym zdrojom a
diodou s odporom. A tu som sa chcel spytat, ci mate niekto nejaky tip
na taketo riesenie a ci ma taketo riesenie nejake uskalia.

A.