Nabijanie 9V blokov NiMh akumulatorov

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Leden 19 15:11:39 CET 2012

Je mozne, ze jsem to zatim pouzival jako homeopatii (vira tva te uzdravi).
Ale zdanlive to fungovalo, mam za sebou cca 15 nabijecich cyklu (dohromady,
ne pro kazdou baterku zvlast).

Vas prispevek byl mozna ten spravny spousteci motiv, abych tam dodelal
tu automatiku a vrazil tam i 2 teplotni cidla s rozlisenim aspon 0.1C, jedno
do prostoru kolem a jedno primo na baterku. Mam tu jednu desku, ktera
mi meri teplotu v asi 20 mistech po baraku, tak ji jako dalsi ukol necham
hlidat nabijeni baterek.

PL

**********************************
From: "Vláďa Anděl" <vaelektronik na vaelektronik.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, January 19, 2012 2:41 PM
Subject: Re: Nabijanie 9V blokov NiMh akumulatorov

zajímavé. Myslel jsem že -delta U funguje jen při větších proudech.
Článek se na konci nabíjení ohřeje, jeho napětí má zápornou teplotní
závislost a tím klesne. Pokles je snad 1,5 nebo 2mV/K (pokud mě paměť
neklame) na článek. I když možná i jo. Při 20mA (0,2W na baterku) a 3mV
poklesu na 6 článků je to  cca 0,2 K? Je to sice změna, kterou může
vyvolat i otevření dveří, ale asi to teda funguje.
Anděl