Nabijanie 9V blokov NiMh akumulatorov

Čtvrtek Leden 19 14:41:01 CET 2012

zajímavé. Myslel jsem že -delta U funguje jen při větších proudech.
Článek se na konci nabíjení ohřeje, jeho napětí má zápornou teplotní
závislost a tím klesne. Pokles je snad 1,5 nebo 2mV/K (pokud mě paměť
neklame) na článek. I když možná i jo. Při 20mA (0,2W na baterku) a 3mV
poklesu na 6 článků je to  cca 0,2 K? Je to sice změna, kterou může
vyvolat i otevření dveří, ale asi to teda funguje.
Anděl