OT:HD Webkamera Logitech C270 a linux

Milos Sula sula na rps.cz
Čtvrtek Leden 19 12:40:43 CET 2012

Zdravím,
mám tu HD webkameru Logitech C270 a bohužel jsem z ní zatím spíše
zklamaný. S originálním SW to pořizuje video, které je jakž takž ještě
koukatelné, ale myslím, že by to mohlo zvládnout o něco lepší kvalitu. U
všeho je vidět  komprimace ( ikdyž nastavím ukládání jako bezstrátový
wmv ) . O fotkách ani nemluvě, ty nejsou koukatelné vůbec ( kvalitu
výstupního jpg nelze v orig.SW nastavit ).
Rozhodl jsem se kamerku vyzkoušet tedy na linuxu ( ubuntu 11.10  - v4l2
+ mjpg_streamer) s tím, že mi bude posílat data jako YUV (
nekomprimovaně ) namísto mjpeg a já si je pak budu komprimovat sám .
Bohužel je kvalita ještě podstatně horší ( je zajímavé, že ve windows má
kamera i při výchozím nastavení obraz koukatelný, ale možná to je tím,
že si SW kameru nakonfiguruje do jiného nastavení, než má kamera z
výroby  ).
Přes uvcdynctrl jsem tedy zkoušel vypnout automatickou expozici a
nastavit si parametry ručně, ale hlásí mi chybu:

[libwebcam] Unsupported V4L2_CID_EXPOSURE_AUTO control with a
non-contiguous  range of choice IDs found
[libwebcam] Invalid or unsupported V4L2 control encountered: ctrl_id =
0x009A0901, name = 'Exposure, Auto'

Rozchodil jste ji prosím někdo ke své spokojenosti na linuxu ?

Miloš