Skusenosti s magnetickymi rotacnymi enkodermi

Cihak na dkv.cst.cd.cz Cihak na dkv.cst.cd.cz
Čtvrtek Leden 19 09:32:03 CET 2012

Nevím teď z hlavy zda se jedná o stejné čidlo ale bude to na jedno brdo (moje není v QFN). Používám ho ke snímání polohy antén v azimutu i elevaci. Funguje to velmi dobře a spolehlivě. Moje mechanické schopnosti nejsou zrovna na výši (táta říká že mám obě ruce levé :-) ), ale podařilo se mi čidla vyrobit a funguje to. Pokud si dobře vzpomínám tak tolerance vzdálenosti magnetu byla více než cca 2mm - bylo to někde v DS. Ale nezáleželo tolik na vzdálenosti ale hlavně na osovém vycentrování magnetu vůči čidlu.  Konstrukce čidel je zde: http://www.ok2tpq.net/node/10 já si lehce přizpůsobil mechanickou konstrukci čidla pro využití materiálu (ložisek z HDD) který jsem měl k dispozici ale v podstatě je to totéž. Zařízení mám v provozu teprve rok takže dlouhodobé zkušenosti nemám. Zatím to ale funguje jak má. Záleží taky na přesnosti kterou požadujete. Mě stačí tak 1°. Tuto konstrukci používá již několik lidí a neslyšel jsem jedinou špatnou odezvu.

	Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jozo
Subject: Skusenosti s magnetickymi rotacnymi enkodermi

Zdravim,
ak si dobre pamatam, pred par rokmi sa tu organizoval spolocny nakup z
Austriamicrosystems. Neviem uz presne o aky typ sa jednalo, ale to snad
nie je take dolezite (mne sa pozdava AS5050 - 10bitovy, s SPI
interfejsom, puzdro 4x4mm QFN). Ak to niekto pouzivate na absolutne
vyhodnocovanie, mozte povedat svoje skusenosti? Chcem to pouzit na
meranie polohy  natocenia hriadela. Da sa na to spolahnut - napr. ze o
rok to bude davat rovnake vysledky? A ako je to so vzdialenostou magnetu
od puzdra cipu? Ma jej zmena o par desatin mm vplyv na namerane hodnoty?

j.