Casomira na sjezdovku

Zíka Aleš Ing. Ales.Zika na pel.br.ds.mfcr.cz
Středa Leden 18 12:42:37 CET 2012

	Dělá se to sériově, my na závodech používáme věci od Heuera (www.tagheuer-timing.com/), konkrétně HL610 (http://www.tagheuer-timing.com/en/10-mw-wireless-transmission-impulse-wireless-transmission-tag-heuer-professional-timing-devices), pak ještě něco staršího s vyšším výkonem, ale to už nemají v nabídce. Chodí to celkem spolehlivě, při přímé viditelnosti to dosáhne asi kilometr (víc jsme nepotřebovali), jsou tam i výkonnější vysílače, ale na 300m sjezdovce by tohle mělo stačit.
	Je potřeba počítat s tím, že občas se to může chytit rušení, a ten impuls prostě nepřijde. My to řešíme tak, že máme na startu i v cíli samostatné sesynchronizované časomíry a hlasové spojení, a kdyžtak si nahlásíme čas z lokální časomíry, nestává se to často, ale stane se to... Na důležitých závodech se navíc používají i ruční stopky případně záložní časomíra.

	To co jsem vám ukázal je jen bezdrátový přenos impulsu s definovaným zpožděním, k tomu samozřejmě potřebujete ještě buňku nebo startovní bránu a vlastní časomíru. Ty na těch stránkách najdete taky, ale pokud už něco mají, tak by jim možná stačil ten přenos. Jeden přijímač umí brát pulsy z až čtyř vysílačů (start, cíl, dva mezičasy), ale myslím, že není nutné s přijímačem kupovat hned čtyři vysílače (obchodní politiku firmy ale neznám).

	Měřicí věci dělá taky Alge (http://www.alge-timing.com/index.html) nebo Omega alias Longines, ale s těma nemáme zkušenosti.
	Tag-Heuera v ČR zastupuje firma MikSoft(http://tagheuer.cz/), tam se můžete zkusit poradit, co by pro vás bylo nejlepší.

	Aleš Zíka
	http://results.cz