Tzv regenerace NiMh?

Středa Leden 18 10:19:15 CET 2012

Přesně tak. Co se v baterkách děje - předpokládám že NiMH se budou
chovat podobně jako NiCd (které znám). Při dlouhém nepoužívání, nebo při
částečném dobíjení malým proudem, kdy se baterka nenechá úplně vybít,
narůstají krystaly v aktivních hmotách. To je ten memory efekt. Tím
klesá plocha elektrod, stoupá Ri a vybíjení probíhá při nižším napětí.
Pokud vybíjení ukončíte při větším proudu při 1V, zjistíte že baterka
nemá kapacitu. Při malém proudu fungovat bude. Úplným vybitím se ty
velké krystaly rozpustí, některé až po několika cyklech a při nabíjení
narostou nové. Čím větší nabíjecí proud, tím rostou rychleji, jsou menší
a článek pak snáší větší vybíjecí proud. Nějaké vybíjecí charakteristiky
na velkých NiCd článkách (10 let staré baterky z vagónu) před a po
formování jsou tady
http://piknymburk.cz/formbat.html
Staré hermetické články vysychají... Při konci nabíjení na kladné
elektrodě vzniká kyslík a katalyticky se spaluje na záporné. Tím se
záporná chrání před úplným nabitím - v článku nevzniká vodík.Taky se
nabíjecí napětí omezí na 1,5V. Jak článek stárne, záporná hmota zmenšuje
kapacitu a když se nabije úplně a vzniká vodík, ten se už zpátky
nevstřebá a utíká netěsnostma. Do otevřených článků (kde vodík vzniká
při každém nabíjení) dolejete vodu. Hermetické vyhodíte...
Anděl