OT - RF ablace srdce

HW CNCnet.info hwnews na cncnet.info
Pondělí Leden 16 14:54:30 CET 2012

Zmenim predmet zpravy...

Asi to nebudu psat jako nejake dilo na jeden prispevek - nevim co koho
muze zajimat - procitam ted propousteci zpravu a teprve se dozvidam co
se mnou se vubec delo.

Napichovali mi (to rozsirovani tech otvoru v zilach vrze jak kdyz se
odspuntovava flaska vina) zily v obou trislech, levou byl zaveden RF
katetr a pravou zaveden katetr s tema sondama na mereni EKG uvnitr srdce
(asi pet hrotu odhadem) a jeste druhy katetr s UZ sondou na konci. Dale
napichnuta tepna na ruce pro online mereni krevniho tlaku a aplikaci leciv.

Polepenej vsema moznyma elektradama jsem byl snad uplne vsude - nejakou
cernou cca 500x200mm po krizem (jen jsem na ni lezel), hromada malych
elektrod od EKG po hrudniku a pak cca 7-8 vetsich plosnych elektrod
vsude kolem srdce.
Navic kolem me neustale krouzila dalkove rizena hlavice RTG.

Doktori byli dva - od meho hrudniku za prepazkama z oloveneho skla - jen
obcas kdyz se me neco ptali tak nakoukli pres. Cuceli na celkem 3 LCD
monitory - na jednom UZ, dalsi RTG a treti 3D model srdce ziskany z
predchoziho CT a UZ - dost jsem se lekl ze to bezi na Win ;-). A pak
extra jednotka monitorace zivotnich funkci (takovej ten sdruzenej bazmek
co ukazuje vsechno mozny).

Podle te zpravy byl problem v tech ctyrech zilach co vedou z plic do
leve sine - tak mi dvakrat propichli tu sinovou prepazku - zrejme kvuli
UZ katetru a RF katetru.

Co se tyka toho vlastniho paleni...myslim, ze nejsme zadnej sralbotka,
ale bolelo to jako svina (zvlast kdyz palili v miste kde je jicen - tak
jsem to citil i v nem). Technicka informace co jsem odchytil - RF vykon
22W jsem jeste s obtizema a pod oblbovakem daval, ale 25W uz jsem dost
jecel at to vypnou. Boli to regulerne jako kdyby vas tam palili hrotem
pajky. V te zprave je napsano, ze aplikace RF probehla 61x a celkova
doba aplikace je 3973 sekund (takze prumerna doba paleni cca 65s)!!!

Jinak vzdy kdyz si mysleli, ze jsou hotovi tak probehlo testovani srdce
davkou adenosinu do tepny (lze dohledat na netu) - myslel jsem ze to
nejak stimuluji elektricky a meri - prd - tohle vam fouknou a zacnete si
pripadat jak Pepek namornik po spenatu - pri tretim testu uz jsem zacal
skemrat kdy bude konec.
Celkove to podle zpravy testovali 4x pricemz se tam pise, ze na zaver
probehl test "vzestupnu stimulaci sini az na 300b/s a pri poklesu na
280b/s do toho vyvolali setrvalou sinovou tachykardii v delce trvani 6
minut" kde jsem na konci mel tlak 160/90.

Jen takovou perlicku - na konci jsem jim z te tachykardie nechtel
vypadnout - a videl jsem jak doktor neco rekl anesteziolozce a ze si
chysta ten gumovej uspavaci cumak - tak se ji ptam (jde to dost spatne
kdyz zrovna vybihate Snezku) co bude - nacez mi rekla, ze po tom
vytazeni tech katetru a poslednim testovani se stava, ze se to nechce
vratit do normalniho tepu - takze me "nachvilku" uspi a daji mi
elektrosok - kdyz jsem si vybavil nektere kondy co mam doma co dokaze
napachat takove kilove kladivko hozene z panelaku tak jsem naposledni
chvili nejakym zazrakem (asi strachem) najednou z toho vypadnul a zase
zacal tepat normalne - takze doktor to odvolal.

Jinak kdyz o tom premyslim jak tam pak na konci nademnou stali - tak to
silne pripominalo jak obrazky z testovacich laboratori automobilek kdyz
testuji motory. Dva inzenyri a pres pocitace to trapi motor a oni jen
koukaj na budiky, kde se co zadre.

Celkova doba vykonu 3h 15 minut.

Tak koukam ze jsem to nakonec sepsal na jeden zatah. Pripadne doplnim
pokud bude nekoho neco zajimat.

S pozdravem
Radek Vicek