OT: Laserove rezani

Jirka zaloha na volny.cz
Sobota Leden 14 21:55:53 CET 2012

Pokud si dobře vzpomínám (už je to delší dobu a detaily jsem si sice
nechal vysvětlovat, ale nebylo moc času), tak princip je stále tentýž:
není problém absorbovat paprsek, který je rozostřený (hustota energie je
výrazně menší).

K tomu dochází jednak ve stroji (už si přesně nepamatuju proč, ale je to
součást nějaké funkce), jednak u řezací hlavice.

Ve stroji je na tento účel nějaký terč, tuším chlazený vodou.

Řeže se na ocelovém roštu (který podle toho vypadá, "vykousnutí" má
nepočítaně) a to, co dopadne dál za něj (desítky cm), už není zaostřené
a tedy tak neškodí. Pod roštem snad byl písek nebo něco podobného (ale
to možná kecám, je to fakt dlouho).

Jinak řečeno: jediné místo, kde se nedá dobře paprsek likvidovat, je v
bezprostřední blízkosti výstupu z řezací hlavice.

---
Jirka