OT: Laserove rezani

Jirka zaloha na volny.cz
Sobota Leden 14 21:06:11 CET 2012

Tak celou dobu čekám, jestli ukáže ten stroj alespoň trochu složený,
nebo dokonce ve funkci. Posouvám posuvník, abych se dostal k něčemu
zajímavému a přínosnému...

Jsem bláhový....on tam půl hodiny šaškuje a rozbaluje krabici v
doprovodu těch xichtů a vyjekávání, aniž by něco pořádně ukázal. Pár
záběrů na moduly...no a pak taky na ty laserem vyřezané díly.

Zkušenosti s laserovým řezáním (osobní a jen letmé) mám pouze dvě:
"gravírování" do oceli (malým strojkem v zahradním domku -  majitel
říkal, že s tím i řeže) a pak provoz stroje o několika desítkách kW, kde
jsem předtím opravoval jeden ze zdrojů k trubicím. Ten neměl problém v
mžiku přepálit traverzu, ale velikostí byl něco jako menší domek ;-)

Oboje bylo velice zajímavé a fakt to funguje ;-)

Na webu se dá najít poměrně dost firem, co nabízejí zakázkové řezání. Je
otázka, nakolik to je ekonomicky zajímavé např. pro kusovou výrobu
(nutná předchozí příprava, asi jim to totiž nedodáte v jejich formátu.
Tím spíš, že - pokud jsem to pochopil - panuje poměrně značná
roztříštěnost v ovládacích programech a v tom, co vyžadují.

---
Jirka