Re: Re: Jde nejak rozumne nahradit slidove kondenzatory?

Vojtěch Bubník bubnikv na seznam.cz
Sobota Leden 14 12:26:28 CET 2012

> V takovém filtru jsou železoprachová jádra? U nich bych čekal
> nelinearitu, teplotní závislost a omezený činitel jakosti. Vím že se
> dělají speciální jádra pro VF, ale i tak mě to překvapuje.
> Anděl

Železoprachová jádra mají mnohem lepší tepelnou stabilitu než feritová. Třeba "žlutá" jádra Amidon (materiál 6) mají velmi slušnou tepelnou stabilitu, ty jsou dobře dostupná. Používají se třeba na jádra ve VFO pro krátkovlnná rádia. Materiál 15 má ještě lepší teplotní stabilitu, ale ty jsou horší k sehnání.

https://www.amidoncorp.com/pages/specifications

Vojta Bubník