ako funguje tyristor

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Leden 14 10:32:05 CET 2012

Ten "hreben" je kvoli znizovaniu strat v triaku (ergo redukcia ohrievania) a aj v budiacich obvodoch, naviac su tak budiace obvody s minimom suciastok (nieco ako diak, kondik, dva-tri odpory a to je vsetko). Dalej pre rychle zopnutie (=> znova redukcia ohrievania) je dobre nainjekovat do gate co najviac naboja, ergo natlacit velky prud - to je presne ako u spinacieho tranzistora - a u jednoducheho budiaceh obvodu je relativne zlozite vyrobit velky prudovy pulz nasledovany mensim trvalym prudom, je jednoduchsie vyrobit tu seriu pulzov.

Ale treba si uvedomit, ze Danova aplikacia nie je typicke "trvale" spinanie v 50Hz obvode.

wek