Patentova ochrana technickeho reseni.

Jirka MWW jirka.mww na gmail.com
Čtvrtek Leden 12 14:17:36 CET 2012

Nejlepší je, udělat si průzkum sám. Patentové databáze jsou dnes
veřejné na internetu
http://www.epoline.org/portal/public/registerplus
http://www.epo.org/searching/free/espacenet.html
nebo český úřad průmyslového vlastnictví
http://www.upv.cz/cs.html

V registrech bych začal ve vašem případě hledat podle názvu té konkurence, ne
podle předmětu patentu, protože v tom je obvykle velká kreativita s
cílem to hledání
znesnadnit.

Totiž jenom vy přesně víte, jak to vaše řešení vypadá.
Můžete si samozřejmě najmout nějakou renomovanou patentovou kancelář,
( soukromě vám případně dám tip) , ale
1. musíte jim podrobně popsat co chcete
2. bude to velmi drahé

Nejdřív musíte v databázích zjistit, jestli bylo takové řešení opravdu
 bylo zapatentované
a pokud ho najdete, tak je potřeba zjistit, jestli na teritriu, které
vás jako trh
zajímá, platí vlastník patentu udržovací poplatky.
Ten druhý krok už je lepší udělat přes ptentovou kancelář,
protože tyto údaje v registrech na internetu nemusí být úplně aktuální.

Případně mi napište soukromě, ať to tady nezatěžujeme.