bioplynova elektrarna - na co se zeptat ?

gatilo gatilo na centrum.cz
Čtvrtek Leden 12 12:59:25 CET 2012

 12.1.2012, 12:47:03

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Tomáš Hamouz napsal:

> IMHO bioplyn a biomasa má smysl hlavně jako způsob využití jinak
> odpadních produktů nebo neprodatelných přebytků.
> Pěstovat na poli palivo je pěkná ptákovina. Docela by mě zajímalo jaká
> je energetická účinnost řetězce
> nafta - traktor - pole - kukuřice - hnojivo - traktor - bioplyn - elektřina
>   proti
> nafta - elektřina
Souhlas, pouzivani obili jako en. suroviny je zverstvo.
Kdyz uz pestovat nejakou energiji, tak snad jedine rychle rostouci
dreviny nebo nektere druhy travin. A to jeste jen takove, ktere si
sami dokazi ziskat dusik ze vzduchu, tedy pravdepodobne GMO.

> Co jsem se bavil s kamarádem farmářem, tak říkal že by pro něj mělo
> smysl kdyby měl možnost si z hnoje dělat bioplyn a tím pak pohánět
> traktor. Technologicky to jde, ale že to prý naráží na ostrý nesouhlas
> státu aby si jezdil s traktorem de fakto zadarmo :-(
Zacatkem 90-tych, nez zacalo velke zelene silenstvi, jezdili nekteri
nemecti farmari na repkovej olej z vlastni produkce. Stat jim do toho
nekecal, ani danema, ani dotacema, tak to vychazelo trochu lip nez
bezna (zdanena) nafta.
Pouzivani bioplynu z vlastnich exkrementu na vareni, se celkem dost
rozsiruje mezi chudinou na indickem venkove. Ma to i nezanedbatelny
zdravotne esteticky efekt, nebot to indy uci, ze kalet se ma na
zachode a ne kdekoliv na ulici, jak tam je tisiciletym zvykem.