bioplynova elektrarna - na co se zeptat ?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Leden 12 12:42:34 CET 2012

Tohle se myslim da energeticky udelat i bez externich vstupu, traktory
nemusi jezdit na naftu, ale na metylester (alias bionaftu). Takze
si sve palivo (resp. surovinu pro jeho vyrobu) muze zemedelec
vypestovat sam. A technologie vyroby bionafty se da energeticky
zasobovat taky z vyprodukovane konecne energie.

V praxi by to tak zrejme nefungovalo, urcite je "lepsi" prodat
vyprodukovanou energii za dotovane ceny, ze.
Mam pocit, ze vetsi problem jsou hnojiva, tam to bez externich
vstupu asi nejde.

Zpracovani odpadnich produktu je samozrejme ta nejlepsi varianta.
Ale musi jich byt dost a musi byt rovnomerne v case (skladuji se
vyrazne hur nez vypestovana surovina), navic to vetsinou smrdi.

PL

******************************

From: "Tomáš Hamouz" <hamouz na alsoft.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, January 12, 2012 12:28 PM
Subject: Re: bioplynova elektrarna - na co se zeptat ?

IMHO bioplyn a biomasa má smysl hlavně jako způsob využití jinak
odpadních produktů nebo neprodatelných přebytků.
Pěstovat na poli palivo je pěkná ptákovina. Docela by mě zajímalo jaká
je energetická účinnost řetězce
nafta - traktor - pole - kukuřice - hnojivo - traktor - bioplyn - elektřina
  proti
nafta - elektřina

Co jsem se bavil s kamarádem farmářem, tak říkal že by pro něj mělo
smysl kdyby měl možnost si z hnoje dělat bioplyn a tím pak pohánět
traktor. Technologicky to jde, ale že to prý naráží na ostrý nesouhlas
státu aby si jezdil s traktorem de fakto zadarmo :-(

Tomáš