ako funguje tyristor

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Čtvrtek Leden 12 09:24:14 CET 2012

1. pricom baza prveho je spojena s kolektorom druheho - ANO
2. emitor prveho spojeny s bazou druheho - emitor by som vymenil za kolektor

j.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jan Waclawek
Sent: Thursday, January 12, 2012 1:07 AM
To: HW-news
Subject: Re: ako funguje tyristor

>Otazka ktoru by som chcel rozobrat je ale trochu podrobnejsia a v skole
>sa neuci.

>Existuje v pripade tyristora moznost dodavat do riadiacej elektrody
>kontinualne prud co ho udrzi otvoreny? Je to normalny prevadzkovy mod
>alebo tam nieco zhori?

No tak toto sa samozrejme na elektronickych prvkoch (ktore si mal ak sa nemylim v 2. rocniku s prof. Csabayom) uci a kratka odpoved je ano, ano, nie (samozrejme za dodrzania max. spinacieho prudu).

Klasicky sa tyristor uci tak, ze sa nakresli ta PNPN struktura, a potom sa to rozkresli na 2 tranzistory, jeden PNP a druhy NPN, pricom baza prveho je spojena s kolektorom druheho a emitor prveho spojeny s bazou druheho. Je potom pomerne jednoduche pochopit, ze preco funguje tak ako funguje.

wek