ako funguje tyristor

Petr Simek psimek na jcu.cz
Čtvrtek Leden 12 09:17:27 CET 2012

On Thu, 12 Jan 2012, balu na home wrote:

> to je presne moja otazka. Ako donutit tyristor aby ostal otvoreny aj ked nim
> na chvilu prestane tiect prud. On po chvili zase zacne, ale na to musi vidiet
> nizky odpor (zapnuty vypinac).

Jestli to dobre chapu tak dotaz zni kdyz do tyristoru potece dostatecny
proud do ridici elektrody Ig tak jestli zustane sepnuty nebo jestli vypne
kdyz proud anody poklesne pod pridrzny proud Ih ?

Abych pravdu rekl - tezko rict :-) Tohle se skoro nikde nepise, v grafech
tahle cast chrakteristiky obvykle neni. Asi by bylo nejjednodussi udelat
pokusne mereni, pripadne se pojistit a dat paralelne k tyristoru NPN
tranzistor otvirany stejnym ridicim signalem. Do baze mu dat odpor a diodu
kvuli posunu otevreni za tyristor a do emitoru odpor pro limitaci
spinaneho proudu. Pak by mel zajistit udrzeni proudu i kdyz poklesne pod
Ih tyristoru a eliminuje tak pripadne indukcni spicky.