ako funguje tyristor

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Leden 12 06:30:39 CET 2012

> tranzistor sa tiez uci ako dve diody a tak to nefunguje :-)

Na VS urcite nie.

Tranzistor bol prvykrat spomenuty uz v prvom rocniku na fyzike, ak mas niekde odlozenu Krempaskeho knihu (ktoru inak nemusim) tak si to tam niekedy schvalne pozri, je to rozmazane cez tri strany sposobom, ktory nenechava na pochybach, ze to rozhodne nie su dve diody.

Neviem ako na strednej skole, ja som gymnazista a tam sme tranzistor mali akurat tak spomenuty ze existuje... :-| mozno ze tam tie dve diody boli spomenute, ozaj si nepamatam... a vzhladom na sucaasny trend posubat vseobecne vzdelanie smerom k socialnej pedagogike apod. by ma neprekvapilo, kebyze z dnesneho gymnazialneho uciva vypadne este aj tato informacia :-(

wek