ako funguje tyristor

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Leden 12 00:16:31 CET 2012

Dne 11.1.2012 23:53, balu na home napsal(a):
> [...]
> Vsetci vieme zo skoly ze tyristor sa zapne prudom do riadiacej
> elektrody a ostane zapnuty pokial nim tecie prud a neklesne pod uroven
> udrziavacieho prudu.
> Otazka ktoru by som chcel rozobrat je ale trochu podrobnejsia a v
> skole sa neuci. Predstavme si napajaci zdroj v ktorom je blokovaci
> kondenzator a tlmivka. Tyristor je zapojeny na vystupe a chrani zataz
> tym ze sa v pripade poruchy vyskratuje co zdroj zdetekuje a vypne mu
> poistka.
> Prud ma ale zaujimavy priebeh.

> Najprv sa cez kondenzator vybije kondenzator, prud klesne na malu
Tehle vete moc nerozumim :-(  Ten druhy kondenzator je jako u zateze??

> Medzicasom tlmivka ale zistila ze uz nema zataz a zacne tlacit na
> vystup vysoke napatie ako ked sa odpoji cievka a nema komutacnu cestu.
> Existuje v pripade tyristora moznost dodavat do riadiacej elektrody
> kontinualne prud co ho udrzi otvoreny? Je to normalny prevadzkovy mod
> alebo tam nieco zhori?
Podle me ano, pokud bude na ridici elektrode napeti, tyristor bude stale
otevreny. Tedy samozrejme pokud jim bude protekat proud.  Znamy ma za 4
tyristoru usmernovac ke svaracimu trafu a tyristory se tam chovaji jako
diody - G propojil pres odpory s A. Vcetne ubytku na prechodu, ktery je
tusim dvojnasobny oproti kremikove diode. Neboli nic neshori, normalne
to funguje.
> Nad dlzkou spustacich pulzov som nikdy nerozmyslal. Ako to funguje v
> realite?
Délka spouštěcího impulzu musí být taková, aby na řídicí elektodě G
vzniklo napětí proti katodě . Tedy délka impulzu potřebného k sepnutí
bude silně  ovlivněna kapacitou řídicí elektrody.....