OT: bioplynova elektrarna - na co se zeptat ?

Jan Kral kral na fortech.cz
Středa Leden 11 13:51:41 CET 2012

Kazdy kdo provozuje (nebo chce provozovat) bioplynku Vam rekne, ze to nesmrdi a za jistych podminek ma mozna i pravdu. To je vsak dle meho nazoru a zkusenosti pravdou jen kdyz je dodrzeny technologicky proces a cele se to necha dostatecne dlouho zfermentovat. Ja mam zkusenost, ze provozovatel rad vyveze obsah bez dukladneho zfermentovani na nejblizsi pole a nejlepe za pekneho letniho vecera a smrad z takoveho pole je docela zazivny, byt je pole 500m daleko, nekdy muze byt i dal.

Jako dalsi problem ve Vasem pripade vidim spis otazku toho, co s dalkovym topenim v pripade, ze se provozovatel rozhodne ukoncit provoz nebo zdrazit cenu tepla. Ale to uz tady nekdo zminoval. Zejmena kdyz dojde na prevod z obce na nejakeho jineho provozovatele.

S pozdravem JK