OT: bioplynova elektrarna - na co se zeptat ?

Martin Hanek martin.hanek na centrum.cz
Středa Leden 11 10:30:47 CET 2012

Do bioplynky se dava hnuj od krav, prasat atd. + silaz z kukurice. Muze
byt i dalsi, treba seno, ale treba trava je nejak omezena, jsou pak
problemy s tou fermentaci.
V nadrzich probiha fermentace (ten proces nabiha asi mesic - sypou se
tam nejak bakterie, ktere to zerou) a vznika biplyn, ktery se chyta do
zasobniku. Plyn se spaluje v kogeneracnich jednotkach (v podstate motor
s generatorem) a vyrabi elektrinu. Motory se musi chladit jako kazdy
jiny motor a to teplo je tedy odpadni, ale je ho asi tolik jako te
elektriny. Jenze ta voda ma 90 stupnu a proto s tim neni jednoduche
topit dalkove. Pak se to chladi chladici s ventilatory jako u auta a
posuti se to treba do vzduchu.

Martin Hanek