Slava a pad programovatelnej logiky, Was: Webminar "2011 Embedded Market Study"

bosorka.p na seznam.cz bosorka.p na seznam.cz
Úterý Leden 10 16:58:09 CET 2012

Delate mi radost, cekal jsem ze nekdo prijde s neoficialnim prekladem Plotra a v kombinaci sJablkem to je presne to proc se zacit ucit cinsky :-)
Jsme rimska civilizace v zaverecne fazi sve dekadence, civilizace jejiz rozpad jiz zacal.
Nechme stranou fakt, ze autorka podradnehe knihy pro deti se stane dvanactou nejbohatsi britkou a predstavitel HP ve filmu nejbohatsim briten do 30let . Dulezite je, v Cine prelozi odbornou knihu u nas HP. Proto maji v cine vyvojare a techniky a u nas mame astrology ve vlade a maturita z matematiky je nepredstavitelne zlo pro vetsinu studentu.

Apple je pry nejvetsi technologickou firmou USA a nekde jsem cetl, ze je ukazkou technologicke prevahy USA a atlanticke civilizace.Nechme stranou obchodni zdatnost a schopnost prodat nalesteny prd za silene penize a podivejme se na podstatu.
Nejvetsi technologicka firma USA vyrabi plastove telefony a plastove placky ,ktere ukazuji obrazky,  jiz to samotne je na zamysleni. Nicmene vyrabi, nejsem zadny expert na firmu apple, ale pokud se nepletu tak ona nic nevyrabi vse vyrabi  cinani a pokud jde o vyrobu a vyvoj soucastek pro tyto vyrobky opet to nedela apple ,ale cinane a korejci.
Je pravda, ze apple ma silne nakroceno k tomu prodavat iluze za velke penize, ale zatim je v puli cesty a porad je na zacatku iluze plastava krabicka a je faktem, apple bez cinanu a korejcu nic nevyrobi, kdezto cinane a korejci bez apple porad vyrobi krabicku i kddyz ji pak mozna neprodaji za stejnou sumu jako apple.
Dusledek, v USA ma kazdy ipad a k tomu svou cast s 15bilionoveho statniho dluhu. V Evrope je pak vzorem nemecko s beznamal 3bilinody dolaru dluhu a odklonem od jadra. Naproti tomu cinane maji prebytky ve stovkach miliard a postupne zkupuji jednu zapadni firmu za druhou. Nekde jsem cetl, ze vlastni i znacnou cast akcii apple.
Vsimete si, ze cinane nastupuji do automobiloveho prumyslu , koupili Volvo, dnes mozna vypada jejich kopie BMW smesne,ale za 3 roky zaplavi evropu itednickou kvalitou za zlomkove ceny a ......

PB

bosorka.p na seznam.cz napsal:

> Nevim co si predstavujete pod pojmem socialniho zaostavani, ale
> obavam se, ze se pletete jak v technickem tak socialnim zaostavani,
> pokud nekdo zaostava jsme to jiz dlouho my.
To jste mne spatne pochopil. Take cinu trochu sleduji, a o jejich
technicke vyspelosti nemam nejmensich pochyb. Cina ma sveho
kosmonaouta, byt v "sovetske" rakete, svoji stihacku 5 generace, byt
pravdepodobne s ruskym motorem, a v prosinci spustili druzicovy
navigacni system, pravdepodobne plne cinsky. Evropa nema z toho vubec
nic, o vlastnim kosmonautovy nebo 5 generaci stihacek se realne asi
vubec neuvazuje a galileo, no skoda slov.

Nestaci mit kvalitni a vyspele vyrobky, ale je treba umet ziskat
zakazniky. To je to, co jsem mel na mysli onim "socialnim know-how".
Prikladem neobycejne vyspelosti v tomto smeru je apple s jejich i-neco.
Cina zatim nic takoveho neumi, ziskava zakazniky nizkou cenou, a je
otazka, co ti zakaznici udelaji, kdyz cena tak nizka nebude. V mnoha
smerech uz ceny stouply, a zakaznici odchazeji jinam.

> Par prikladu.
> Neni to tak davno, kdy dva clenove konference vznesli dotaz,
> nemluvi dobre anglicky a cheli by zacit s procesory ARM cortexM3
> STM32 pokud se nepletu, cinane  se rychle schodli, ze neni dobra
> kniha a par clenu behem cca 4mesicu prelozilo do cinstiny  cca
> 600strankovouk knihu, uroven prekladu nemuzu hodnotit ale
> typograficky stejne jako original a mohlo by to jit hned do tisku.
> Myslite, ze je neco takovoho mozne u nas? Kniha ma jiz skoro 100000 stazeni.
Je nas 100x mene, coz jiste neni bez vlivu. Ale neoficialni preklad
posledniho dilu H*a+rr+y P*o+tt*e+r*a byl hotov docela rychle, presto
ze ty lidi snad i nahanela policie.