Webminar "2011 Embedded Market Study"

David Kucera david na texcz.cz
Úterý Leden 10 09:54:48 CET 2012

urcte ne
co rozhoduje je cena pak cena a pak manageri jenz maji netechnicke
vzdelani a pak nedostatek vyvojaru na vyssi urovni

bohuzel dnes uz se cena projevuje uplne ve vsem a to tak ze se na to
dojede i v zarizenich ktere uz z podstaty pouzivani maji mit daleko
vetsi spolehlivost
zarivym prikladem je nakupovani soucastek a obrovsky problem v military
jenz zacal vysetrovat senator McCain
http://armed-services.senate.gov/testimony.cfm?wit_id=10365&id=5254

v posledni dobe jsem svedkem setreni i na kritickych zarizenich kde z
podstaty patri minimalne takova rada cpu
http://www.ti.com/mcu/docs/mcuproductcontentnp.tsp?sectionId=95&familyId=1870&tabId=2824
a kde je mosto toho pouzit pic ci arm jehoz errata je pomalu delsi nez
samotny datasheet

cim dal vice se zacina pouzivat operacni system windows a architektura
x86 i do zarizeni kde by pred par lety si jen nekdo stezi dokazal
predstavit neco jineho nez powerpc ci fpga osetreno ecc v patricnem
rozpeti teplot dnes se tam strci levna embedded deska z x86cpu v
civilnim rozsahu teplot a k tomu z operacnim systemem windows
je to dano ze napsat program pro x86 zvladne daleko vetsi a tim padem
levnejsi skupina programatoru/vyvojaru nez udelat vlastni narocny desing
treba v fpga

proto taky se stavaji cim vice veci jako ze nejmenovana francouska firma
jenz vyrabi vezove kanony pouzije na rizeni sbernici USB a protoze kabel
je delsi a zlobi to tak pouzije aktivni hub
nebo ze nejmenovany spanelsky vyrobce letadel pouzije procesor vyrabeny
spolecnosti samsung do spotrebni elektroniky do leteckych instrumentu a
pak se divi ze mu to kazdou chvili nechodi

David