Modbus?

Martin Persich persich na transcon.cz
Pondělí Leden 9 16:36:15 CET 2012

Co jsem se setkal s MODBUS zarizenim, opravdu to nikde neni reseno. Stejne
tak volba registru 49999 ... nektera zarizeni u tohoto registru konci, ale
spousta zarizeni je schopna vyuzit plny rozsah protokolu, tj. 0-65535
registru, tj 128 KB dat.
Tento problem s identifikaci promennych resi  P r o f i b u s  pomoci GSD
souboru. A pri trosce snahy a omezeni maximalni rychlosti - na nej take
staci obycejny RS-485 budic a slape to.
Martin. persich na transcon.cz

----- Original Message -----
From: <bosorka.p na seznam.cz>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, January 09, 2012 4:02 PM
Subject: Modbus?

1. To vim a je to logicke nikdo nevi co to konkretni zarizeni dela.
Priklad v modulu mereni teplot mi registr 30000 vraci teplotu oleje za
hlavni pumpou a v modulu mereni napeti je ve stejnem registru informace o
aktualnim prikonu motoru te pumpy.Problem je ze cislo registru a
implementaci jeho hodnoty se dozvim jen z dokumentace a jelikoz dokumentace
se nenosi a pamet je derava rad bych, aby tuto informaci umelo zarizeni
prasknout na dotaz.
Napadlo me ze zarizeni zapisem, do registru 49999 vrati seznam v nem
implementovanych registru a jejich ucel, ale jednak mam problem s maximalni
delkou PDU v modbusu a hlavne minimalne tuto informaci si musim panatovat
nebo vycist z dokumentace.  Proto dotaz, treba je nejake trochu inifikovane
reseni.

PB

> [...]

> 1 - rozložení informací v registrech si každý volí dle sebe a neexistuje
> standard na nějaký popis obsahu a struktury. Zařízení, se kterými jsem
> se setkal to neřešila, maximálně tak, že pokud nebyl konkrétní registr
> definován, odpověd byla chybová ve smyslu, že takový registr neexistuje.
>
> 2 - pár sw. co jsem potkal to realizovaly obvoláním všech možných
> "slave" na RS-485, kdo neodpověděl, nebyl.
>
> Oja

> Dne 01/09/2012 03:28 PM, bosorka.p na seznam.cz napsal(a):
> Mam par dotazu k  implementaci protokolu modbus nebo spise reseni
nekterych veci s timto protokolem spojenych.
> Hledal jsem protokol pro stahovani dat z nekolika mericich modulu
(teploty, tlaky, U/I) po RS-485, nakonec jsem vybral modbus. S implementaci
nebyl problem, celkem mi to chodi ( RTU i ASCI ale ten nechci pouzivat), ale
porad mi neni jasnych par veci.

> - trochu mi chybi moznost dotazat se zarizeni jake registry obsahuje a k
cemu jsou zkratka pripojim se notebookem na RS485 a poslu zarizeni dotaz a
ono praskne co umi. Sice mam par napadu jak na to, ale zajima me jak to resi
jini.
> - podobne mi chybi moznost jednoduchym dotazem zjistit jake zarizeni jsou
na lince, Broadcast 0 v modbusu je pokud se nepletu bez odpovedi.

> PB

*Ondřej Janovský
Alarex-Group s.r.o.