Problém s PIC16F873A

OK1UGA ok1uga na volny.cz
Neděle Leden 8 21:55:09 CET 2012

Dobrý den,

Spíchnul jsem si ESR metr s procesorem PIC16F873A, který proběhl nedávno
na HW serveru. Do procesoru jsem nahrál program ale omylem jsem
oscilátor přepnul do XT módu. ESR metr se s váháním rozběhl, na displeji
se ukazovaly nějaké (chybné) údaje ale vše nějak žilo. Protože mi
připadalo, že vše trvá nějak moc dlouho - naběhnutí programu, nové
načtení dalšího měření a tak hledal jsem problém v časování a
osciloskopem jsem zjistil že mi nekmitá oscilátor. Tak jsem přišel na tu
chybu s módem oscilátoru. Nahrál jsem tedy do procesoru program znovu se
správným nastavením oscilátoru do módu HS. Bohužel v tomto nastavení se
procesor vůbec nerozběhne, na displeji se ukáže jen jedna řada tmavých
obdélníčků a nic dalšího. Zkusil jsem se vrátit zpět do módu XT a
funguje to stejně jako předtím. Vrátil jsem se tedy zpět do módu HS.
Opět jen tmavé obdélníčky na horním řádku displeje. Osciloskopem
zjištěno, že oscilátor nekmitá. Zkusil jsem vyměnit asi 5 kusů různých
krystalů 20MHz které tu mám, ale žádný z nich se nerozkmital. Zkusil
jsem i jiné kmitočty ale žádný výsledek.

A tím jsem s rozumem v koncích. Proč v módu XT procesor zjevně nějak
žije přestože jsem osciloskopem kmitání nezjistil ? A jak zajistit aby
se procesor rozkmital v módu HS (krystal 20MHz) ? Je možné že dělám
nějakou zásadní chybu - je to poprvé co dělám něco s PIC.

Procesor jsem programoval programátorem podle pana Bezstarosti (
http://www.bezstarosti.cz/elec/picpg/picpg.htm ) postaveným podle jeho
stránek, programoval jsem programem IC-Prog, verifikace říká, že je
obsah procesoru OK.

     Martin.