OT: VF ablace srdce

HW CNCnet.info hwnews na cncnet.info
Neděle Leden 8 10:08:26 CET 2012

Dne 8.1.2012 5:22, Pavel Troller napsal(a):
> [...]

no tak pribuzenstvo ma spis strach a bylo by pro ne lepsi kdybych na to
nesel - jen si neuvedomuji mozne dusledky

> Arytmii mam vrozenou, i v uplnem klidu mam do minuty tak 3 dobre patrne
> extrasystoly a kdyz ma srdce "naladu", rikam tomu valcik - tepe ve tridobem
> rytmu, vzdy po trech peknych systolach nasleduje extrasystola, pak jako by
> jeden tep je vynechan a pak se situace opakuje.
Arytmie je jedna z nejcastejsich poruch u lidi - podle toho co mi rikali
doktori tak prakticky kazdej arytmii zazil a u cca 30% lidi se dostavuje
vcelku casto.

>    Fibrilaci sini jsem zazil 3x - poprve v cca deviti letech, to preslo samo,
> kdyz jsem slapal po schodech do ordinace skolniho lekare :-). Tim jsem
> zjistil, ze alespon v mem pripade pomaha srdce zatizit. Po druhe (asi v 17)
> jsem proste behal po chodbe, dokud to nepreslo. Potreti (asi ve 25) uz to
> nepreslo a vyresilo to az 350J z defibrilatoru :-). Zajimave bylo, ze pote
> jsem extrasystolu necitil nekolik dni, srdce tikalo jak kremenny oscilator
> :-).
Na poslednim holteru jsem mel z 24 hodin co se meri jsem mel FiS 40%
casu... V mem pripade kdy mam i normalne nizky tlak je to vrazedna
kombinace.
Problem je ze FiS snizuje vykon srdce az cca o 25% a hlavne to srdce
namaha - FiS generuje v mem pripade takovou aktivitu na kterou se
chytaji i srdecni komory - takze mi zacne FiS a nasledne se mi zacne
zvedat tep - neni problem abych spal a mel tep 200/min - to je pro srdce
zatez a driv nebo pozdeji s vekem to srdce neustoji - takze to je ten
problem proc je treba to resit.
Co se tyka toho rozbehnuti po zatezi - ano doktori tomu moc neveri ale
funguje to i u me - musim ale hodne pomalicku a nekolikrat jsem to
opravdu treba rozjezdil na kole. Stejne tak mi na to funguje kava (jenze
ja nekafuju) coz doktori take povazuji za blbost.

>    Tehdy ale doktori jeste asi tuto metodu neumeli, tak to zkouseli lecit
> betablokatory, ale ty u mne situaci jen zhorsovaly - zpomalovaly srdecni tep
> i v klidu a u mne cim bije srdce pomaleji, tim vice se "nudi" a extrasystoly
> jsou castejsi a silnejsi.
Jsou i jine typy leku - treba Rhytmonorm neni betablokator, ale
zpusobuje znecitliveni membran myokardu.

>    Kdyz ucitim, ze mne "chyta" fibrilace (stane se to tak jednou do mesice),
> vypadam pro okoli komicky - zacnu hopsat na miste a pritom se vsi silou
> mlatim do hrudniku :-). To u mne pusobi pomerne dobre, staci par sekund a
> prejde to.
Dalsi moznosti jsou tzv. vagove manevry - u me treba obcas funguje se
nadechnout a silou mezizebernich svalu stahnout proti nafouklym plicim
zatlacit a vydrzet co to jde.

>    Kazdopadne - zda se, ze muj pripad je neprijemny, ale zivot primo neohrozuje,
> kdyz jsem pred par lety cetl o ablaci, rikal jsem si, ze by mi to mozna mohlo
> pomoci, ale nyni vidim, ze asi zustanu tam, kde jsem :-).

no ja byl pred casem na tom stejne jak vy, ale bohuzel se to zhorsuje...