[OT] Nabijecky

Sobota Leden 7 22:19:23 CET 2012

2012/1/7 Michal Gregor <a2x1nptda8 na email.cz>:
> Nejak se mi tady nahromadily nabijecky, v supliku je jich milion a spousta
> stejnych. Hnus...
>
> Kdepak je EU zakaz prodeje nabijecek spolu s pristrojem? Uz to slibuji 3
> roky a porad se nic nedeje.

Máte nadbytek nabíječek? Prodejte je na aukru, ebay nebo darujte
potřebným. Já jsem nedávno kupoval dvě nabíječky na nokii (2mm kulatý
konektor), protože se nám doma objevily dva telefony bez nabíječek.
Jinak mi nabíječky doma nezbejvaj, obvykle je prodám společně se
starým telefonem, nebo zůstanou v šuplíku opět společně s telefonem,
coby záložní přístroj, už se párkrát hodil.

Nějaká nařízení nebo zákazy shora jsou a) špatné --> většinou čím víc
státních a nadstátních regulací, tím hůř. A b) stejně neřeší problém
na 100%. Jednak už teď se nejčastěji používají dva různé USB konektory
(mini a micro), druhak konektor je jen jeden prvek, co by se musel
sjednotit, jsou různá propojení datových pinů pro rozlišení režimu USB
/ nabíječka, další věc je napětí, stačí 5V? Nebo je lepší třeba 6V,
pro rychlejší nabíjení? Nakonec má být nabíječka zdroj napětí nebo
spíš zdroj proudu? Budete mít různá napájecí napětí a různé
charakteristiky a ve finálu stejně nebudete mít jistotu, že nabíječka,
co vám zbyla po samsungu bude fungovat pro novou nokii apod.

Tohle by měl vyřešit trh, pokud by pro výrobce bylo výhodné nabídnout
zákazníkovi telefon bez nabíječky se slevou, tak to udělá. Problém je,
že by to bylo třeba 1% z celkového objemu vyrobených telefonů a možná
že nakonec bude telefon s nabíječkou pro výrobce levnější než bez ní.

BTW, nikoho nenapadla myšlenka nařídit stejnou baterii pro všechny
telefony nebo prodávat tyto bez ní? Baterie přece telefon často
přežije ;)

P.K.