Re: Re: [OT] Nabijecky

Vojtěch Bubník bubnikv na seznam.cz
Sobota Leden 7 17:20:35 CET 2012

Když jsme u záruk, kvality výrobku a ceny, tak si dovolím aspoň pro mě překvapující zjištění, když porovnávám takovou jednoduchou spotřební věc jako MP3 přehrávač do kapsy.

Takže MP3 přehrávač od Číňana s mini USB konektorem a sluchátkovým konektorem volně naletovaný na hlavní desce. Jasně že se hnedka urvou. Mikrospínače přiletované na té samé desce a mačkání na ně plošný spoj deformuje.

MP3 přehrávač Sony. Displej a plošný spoj v kovovém rámečku, který je vsunutý do precisního plastového krytu. mini USB konektor je přiletován na desce, deska přišroubovaná na kovový rámeček a USB konektor je sponou přitažen ke kovovému rámečku. Kupodivu ho moje žena stejně urvala. Sluchátkový konektor volně přichycen v kolejničce ke kovovému rámečku, může trochu "plavat" a je k plošnému spoji přichycen kaptonovým plošným spojem. Ten konektor je nezničitelný. Tlačítka jsou na plošném spoji z kaptonové pásky, celé přilepeno na ocelovém plíšku, který je přichycen na kovový rámeček. Mačkání na tlačítka nedeformuje hlavní plošný spoj. Musím říct, že mě rozborka fascinovala, samotného by mě takové triky nenapadly.

Sony stojí 4x více a na konstrukci je to vidět. Teď je jen na kupci, jestli si koupí bazmek za pár stovek a za 3 měsíce ho vyhodí, a nebo třeba zreklamuje.

Vojta Bubník