Re: Gumetály - rozluštění

gatilo gatilo na centrum.cz
Sobota Leden 7 01:04:55 CET 2012

 7.1.2012, 0:53:57

IMHO se mylite. K.C. to slovo skutecne nevymyslel ale prevzal jej.
Nikoliv vsak z anglosaske oblasti ale od Jary Cimrmana. Pricemz neni
jiste zda se spolu setkali osobne, nebo zda se k Capkovy pouze dostaly
nejake Cimrmanovy poznamky.
J.C. zavrhoval archaicke helenisticke uceni o atomech. Dle jeho
teorii, je veskera materie tvorema objekty ktere Cimrmam prirovnaval k
mikroskopickym gumickam. Ty mohou byt "zmuchlany" do nejruznejsich
tvaru, casto pripominajicich napr. ruzne zasluzne krize a medaile
(lidove nazyvane metaly). Od tud tedy pojem Gumetal.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz