Nekolik silnoproudarskych dotazu

Martin Hanek martin.hanek na centrum.cz
Pátek Leden 6 14:40:49 CET 2012

No pospojeni mezi sebou ano, jo a ten rozvadec to mate pravdu.
A ty baterie se mi dnes zda jako nesmysl, ale uz se kolikrat nedivim nicemu.

Pospojeni melo smysl v dobe, kdy nebyly proudove chranice. Jste ve vane
nebo se myjete nebo sedite na radiatoru a dojde k poruse a zavleceni
nebezpecneho napeti na nejakou nezivou cast. Pospojenim se rozdil
potencialu srovnal, takze Vas to nezabilo a kdyztak to vyhodilo jistic.
Dnes na vsem co je v koupelne musi byt proudovych chranic, ktery pri
poruse vyhodi. Dava se tam s citlivosti 30mA a tento proud prezijete, i
kdyz rana je to i tak poradna. Ale on vyhodi ihned pri vzniku poruchy.
Pospojeni je vlastne ochrana navic, kdyz ten chranic nefunguje.

Martin Hanek