Zivotnost LED Re: Nekolik silnoproudarskych dotazu **

RV vicek.radek na cpost.cz
Čtvrtek Leden 5 13:24:41 CET 2012

Prejmenuji vlakno...

Podle me je problem, ze to nikdo neni schopen rict vzhledem k zivotnosti
LED (proklamovane).

Kazdym rokem jsou uvadeny nove a nove LED s odlisnou technologii a tak
nelze nejak relevantne porovnavat s tim co bylo pred peti lety.

Takze veskere testy a predikce zivotnosti jsou dle meho jen nejake
interpolace degradace LED po zkusebnim provozu v laboratornich podminkach.

Momentalne mi sviti na akvarcich druhym rokem (v breznu 2 roky) Cree Q5
(celkem 12ks) kazdy den po 10 hodinach - coz je nejakych 7000h - LED
vypadaji jak pri montazi - neni videt zadna degradace a i na fotkach se
stejnou expozici to vypada stejne. Proud 700mA vzdy sest kusu seriove.

Neco malo pres rok take svitim 4ks modulu 20W, ktere sviti take stejne,
ale vykazuji znamky degradace - ne primo cipy, ale jejich blizke okoli
(ten gel) je zcernale - otazkou je jak to bude dal postupovat - zatim to
nema na funkci vliv. Provozuji je pri proudu 1400mA a vzdy 2 seriove.

Ty proudy jsou vzdy cca 70% maximalniho uvadeneho.

Chlazenim jsou tabule 2mm Al plechu o rozmerech 800x400mm - Q5 jsou na
ne pouze prilepeny, 20W moduly prisroubovany zkrz plech do pasivnich
chladicu (jezku) o rozmerech cca 50x50mm.

Na bezne sviceni zivotnost 10.000 hodin je naprosto pouzitelna - to je
10x vic nez bezna zarovka a srovnatelne s kvalitnima usporkama za ted
prakticky stejnou cenu.

Radek Vicek