ARM STM32 - program v RAM

Čtvrtek Leden 5 08:14:09 CET 2012

Doporucuju kouknout na CircleOS, je to k ST ARM procesorum a zajimavym
pripravkum, o vanocich jsem si s tim hral. Je to dostupne ve zdrojacich
(nevim jak licence) a prostredi se da pouzit RIDE, coz ma jako free
omezeni jen na debugovani tusim 32kB.  Ale uz Circle OS je rozdelen na
pevnou cast a laditelnou cast mapovanim do ruzne casti pameti, nemel by
byt problem to namapovat i do RAM ale zas to nepujde ladit pres JTAG
(stejne zas RIDE pouziva RLINK adapter...) A pak ucOS ve zdrojacich,
pripadne RTOS k inspiraci.

Na druhou stranu, u PIC me prijemne prekvapila podpora, kde je ke
stazeni ve zdrojacich vse pro periferie a jak jsem psal, zkusenosti s
TCPIP stackem typu uprav par radku pro jiny HW, preloz a funguje to,
jsou pozitivni. UART a asi vsechny periferie jsou podporovane
knihovnami, HW jsem ani nestudoval, je to 1 radek inicializace a pak jen
put/get, pripadne par radku z prikladu pokud to ma fungovat v preruseni
(zase bez studia prerusovaciho systemu, proste funguje). U ARM jsem toto
zatim obecne nenasel. Proc vam vlastne vadi ladeni ve FLASH? Byla tu o
tom rozsahla diskuse... Jeste stoji za zminku, ze pro ladeni to
prekladac preklada jinak, hlavne program po odpojeni rozhrani a resetu
nebezi. Tim chci naznacit, ze je to asi dost zabudovane v tom prekladaci
a prostredi a prevedeni do ram nebude asi jednoduche / mozne...