ARM STM32 - program v RAM

Hynek Sladky econf na centrum.cz
Čtvrtek Leden 5 07:38:50 CET 2012

V praci pouzivam LPC17xx a CrossWorks. Tam je ladeni v RAM jako jedna z
moznosti. Kupodivu pro STM32 neni ladeni v RAM v zakladni nabidce. Ale
je to jen otazka nastaveni.
Doma pouzivam Yagarto a vetsinou ladim vsechny aplikace (STM32 i
LPC17xx) v RAM. Ale pouzivam jen bootloader + vypis ladicich informaci
na seriovy port. JTAG jen ve chvilich nejvetsi nouze a to jen gdb v
konzoli. Zatim jsem si nenasel cas a nerozchodil zadne IDE pro
pohodlnejsi ladeni.
Abych lepe poznal Cortex-M3 jadro, napsal jsem si vlastni multitaskovy
system (http://hsl.wz.cz/tasks.htm - zatim jen pro LPC17xx, ale nemel by
byt problem to upravit pro dalsi obvody), je tam sada funkci pro
komunikaci pres seriovy terminal (UART0.c), ale take funkce pro vypis
informaci o vyjimkach (exception.c), taky mi to obcas pomohlo najit
problem...
Zatim jsem jeste neupravil tento balicek pro STM32 procesor, ale uz se
na to chystam, tak pak to prihodim na svoji stranku.

Pro funkce ve flash by bylo rozumne vyuzit tabulku skoku umistenou na
pevne adrese. Pak neni nutne resit nove linkovani pri zmene knihovny ve
flash. Pripadne se da udelat podpora pres SVC (mam tak volane nektere
funkce ve svem OS).

Hynek Sladky