[OT] Jak mi RedBull nedal kridla, ale sablonu TQFT100

Milan B. milan na bastl.sk
Středa Leden 4 23:31:00 CET 2012

On 4.1.2012 22:45, Jaroslav Buchta wrote:
> Jasne, takze koupit trouby rovnou 2 ;-)
> Jak se to dela s oboustrannym osazovanim, jde to takhle vubec? Asi
> postupne ale neopada spodni strana pri pajeni horni?

Bud sa suciastky prilepia, alebo sa to robi nadvakrat.

Povrchove napatie spajky vacsinu lahkych suciastok udrzi aj hore nohami.
Dosku treba navrhnut tak, aby tazke suciastky (konektory, velke obvody)
boli len na jednej strane (tej, ktora sa pretavuje az druha). Ak sa to
neda, tak tych niekolko tazkych komponentov treba prilepit.

Samozrejme, pri druhom pretavovani je treba zabranit otrasom, aby
suciastky nepopadali. Dalsou negativnou vlastnostou pri druhom
pretaveni  je oxidacia spajky, takze inertna atmosfera alebo potriet
povrch tavidlom. Ale to v domacich podmienkach asi nie je nutne.

Takisto pomoze, ak je spodna strana chladnejsia ako horna, ale nie o
vela, aby tepelne pnutie nenarobilo skodu. Dokonca som kdesi cital, ze
po prvom pretaveni sa mierne zmeni struktura spajky a bod tavenia sa
posunie k vyssim teplotam, ale neviem, ci to plati vseobecne.

-m-