MECH Vrtaky

Jirka zaloha na volny.cz
Středa Leden 4 22:08:03 CET 2012

Můj názor:

všechny tyto čínské produkty z různých globsonů typu *land, *max a
samozřejmě i z Vámi uváděného je třeba brát přesně tak, jaké jsou. Tzn.
jako sázku do loterie, někdy to celkem funguje a žije i dlouho přes
záruku, jindy je to otřes.

Nelze podle mě spoléhat na něčí zkušenost, protože už kusy v další bedně
mohou být něco jiného, přestože se tváří velmi podobně a pro globson
jako takový jsou příp. rozdíly naprosto pod jeho "rozlišovací schopnost".

Nedávno jsem v onom Lidlu koupil kotoučovou pilu. Zdála se mi - při
respektování výše uvedeného - zajímavá, protože měla měkký rozběh a
laser coby "ukazovátko", cena příznivá.

Když jsem ji ovšem poprvé zapnul, tak zvuky z převodovky byly natolik
děsivé, že jsem to zkusil už jen jednou a putovala zpátky. Vedoucí
řešící reklamaci byl původem kuchař a vůbec tomu nerozuměl (jak
přiznal), přesto zcela bez problémů vyměnil kus za kus. Ten můj tuším
šel opět do regálu, jak jinak...

Druhý kus je podstatně tišší, přesto to není zcela OK. Uvidíme při
používání. Nakonec tyto "pokusy" kryje současná dvouletá záruka. Já tomu
v poslední době říkám, že si jdu nářadí do globsonu na dva roky půjčit
(ne, opravdu mu ke konci záruky nijak vědomě "nepomáhám")...

Předtím jsem měl též Čínu (ale poloznačku MeisterCraft, svého času
prodával tuším Conrad). Chovala se kultivovaně, nařezala toho docela
hodně, vydržela několik let, nakonec "náhle zemřela" na mezizávitový
zkrat v kotvě motoru.

Takže zpět k vrtákům: prostě je kupte a uvidíte. Neočekávejte zázraky.
Cena Vás asi nezruinuje, i kdyby byly k ničemu. Případně zkuste
reklamovat (ale u používaných vrtáků logicky čekejte ev. potíže). Pokud
chcete lepší, kupujte nějakou značku, zpravidla evropskou. Je jich
dostatek, ale většinou mimo globsony. Poměr cena/kvalita si musíte
vyhodnotit sám.

---
Jirka