Cubox - nemate jej nekdo?

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Středa Leden 4 00:21:17 CET 2012

3W není u armu vůbec nesmysl. Dyk to má jen 800MHz. Dokonce i jedna
obstarožní deska, která se mi povaluje pod stolem a je dokonce i486
kompatibilní (je to už historický kousek AMD GeodeLX na 500MHz reálných,
helemese, od poslení kompilace jádra uběhly 4 roky, abych to vyměnil …
ale ono není za co :-() má spotřebu CPU 0.9W a celý chip (včetně
grafiky) 5.1W. Kam se hrabe protěžovaný atom. Věřím tomu, blbost,
považuji údaj výrobce za relevantní protože jsem měřil spotřebu desky
včetně zdroje a spotřeba byla (tedy chip kde je CPU, grafika a řadiče
atd + smetí okolo + 2.5" disk) něco přeze 10W v plné zátěži (lépe si to
nepamatuji). Jo je to 130nm technologie

Takže si dovedu představit chip s armem (je to mnohem méně žravejší
architektura než i8080, pravda, ne tak výkonná) na 22nm(?) se
specializovaným obvodem pro přehrávání toho správného Mpegu (h.264?) s
touto spotřebou. No a zbytek je jen otázka konektorů a SW.

Je to vlastně takový malý mrzák počítač (smrtfoun beze dipleje :-), ke
kterému se připojují všechny žravé věci jako disk a tak :-)

A je to OpenHW, takže si to postavte, když se vám to zdá drahé:-)

Technicky možné to je. Ale jestli to je nebo není fake, tak to nevím.

Mimochodem, 3W spotřebu měl již MIPS na 300MHz, před více než 15 lety.
Akorát na něm neběžely windowsy kromě starých NT.
ced