LED COB

Michal Grunt michal.grunt na vynet.cz
Úterý Únor 28 10:11:36 CET 2012

Zdravim, delam rekonstrukci bytu v panelaku a zvazuji zda na chodbu nedat LED osvetleni. Chodba je ve tvaru T, delší strana ma 4m, kratsi necele 2m. Strop bude mirne snizen sadrokartonem. Puvodne jsem myslel dat tam podhledove LED svítidlo 4x 5W (5x1W chip) 450lm/svetlo (DX, sku 80835). Pak jsem na DX nasel 16W COB LED (sku 70688). Při delce cca 20cm ma svitivost 950lm. Trosku jsem googlil a nasel jsem cinana, který prodava LED COB 18ks 10cm pasek 3W (250lm/kus).
Predstava je takova, ze bych osvetleni chodby udelal jako neprime svetlo. Tedy, udelal bych z nejakeho materialu obdelniky napr. 30cm x 3m (delší strana chodby) a 30cm x 1.5m (kratsi strana chodby) nasrouboval bych tam rovnomerne 18ks  3Watovek a zavesil do tvaru T na strop tak, aby to svitilo s odrazem do stropu. Samozrejme ze bych musel pouzit asi něco tepelne vodivého aby to LED uchladilo, nebo tam alespoň zhora nasroubovat AL plech.
Stacilo by to na osvetleni chodby a jak moc by to svitilo? Vůbec si to nedokazu představit...

Diky, MG