mezi zidli a klavesnici

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Úterý Únor 28 01:42:05 CET 2012

čas je drahý, hodně drahý, proto se to dělá. Proto se kontrolují flagy a
tráví se ne tři týdny, ale tři měsíce nad tím aby se ušetřilo 100µs.
Protože 100µs znamená jestli SW bude fungovat bezpečně, jestli projde
testy a jestli vám za něj zaplatí. 100µs je zatraceně spousta času, za
které to stojí!

Jak jsem již psal to, že to vy nepoužíváte neznamená že v jiném oboru to
není hlavní priorita. Je to přílišné zobecňování zkušeností jednoho
pohledu i do jiných. Ve svém světě máte pravdu. V mém to může být
problém selhání systému.

Svět PC a svět embedded se dost liší. Já nejsem moc schopen napsat
rychle a slušně program pro PC v OOP jazyce. Protože teoreticky to sice
umím, ale prakticky jsem na tom jako student - taky to někdy viděl.

A naopak. Slušný programátor pro PC je v embedded světě ztracený,
protože neumí psát pro daný systém. Nechápe proč je jeho perfektně
strukturovaný kód na vyhození, protože je o 5µs delší než měl být.

Jednou jsem strávil 5 týdnů tím jak zmenšit 8k kód o 200 bytů. Byl,
potvora, napsaný poměrně efektivně. Vyplatilo se to, protože kdyby to
nešlo, tak by náklady na změnu byly ve statisících €.

ced