mezi zidli a klavesnici

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Únor 27 13:24:16 CET 2012

No tak dobre, kdyz jinak nedate, viz priloha.

Ta verze pro Pascal je funkcni, sedi casovani a tak dale. Verze C je jen
prepsana a ma odchytane chyby, ktere vyhlasil kompilator (oboje od Mikroe),
kod v C jsem obvykle shopen jen precist, abych zjistil, co dela, nikdy jsem
v nem nenapsal nic smysluplneho, dokonce ani to blikani LEDkou ne.

Dalo by se to napsat elegantneji s vyuzitim preruseni, ale prvni verzi jsem
napsal pro procesor, ktery preruseni od GPIO neumel a pro prechodu na 12F629
jsem to tak uz nechal.

Popis funkce:

Na vstupu GPIO.3 je ocekavan impuls pro ovladani servomechanismu, tedy ramec
20ms, sirka impulsu 1-2ms, sirkou impulsu se ridi poloha serva, zde tedy
pozadovana funkce.

Pri nejdelsim pulsu je vsechno zhasnute, pri stredni sirce pulsu stridave
blikaji dve diody a treti sviti (flashe a pozicni svetla), pri nejkratsi
sirce pulsu dve diody blikaji a dve sviti (flashe, pozicni svetla a
podvozkova svetla - u skutecneho letadla jsou blikajici diody cervene flash
majaky, indikujici na skutecnem letadle chod motoru, pozicni svetla jsou na
koncich kridel a trupu cervena-zelena-bila, podvozkove svetlo je na podvozku
pro osvetleni drahy pri dosednuti).

Vzhledem k tomu, jak si autor vymyslel HW, tak jsou obe blikajici LED
invertovane, resp. spinane do nuly, obe neblikajici jsou pres FETy, tedy
neinvertovane.

To je vsechno, nic vic to neumi ani umet nema.

Pavel Kutina