mezi zidli a klavesnici

Ales Prochaska prochaska na alsoft.cz
Pondělí Únor 27 08:26:23 CET 2012

> Problem je sposobeny vylucne tym, ze zdrojak v C ja na zaciatku
> spracovavany preprocesorom, ktory rozvinie vsetky makra. a nahradi ich
> len na urovni textu, bez nejakeho hlbsieho syntaktickeho skumania

To samozrejme tez. Mimochodem - Ada ma tohle osetrene (generickymi
funkcemi) a makra vubec nema.

> To, ze #define nie je definicia konstatny ale vseobecna definicia
> textoveho makra, ktore sa rozvinie pred samotnou kompilaciou asi unika
> mnohym ludom.

Inu, to je z tech vlastnosti, ktere na cecku vzdycky s oblibou
kritizuji. Vyborny spoustec vyzivne flamewar kdykoliv a kdekoliv :-)

> a kompilator vypise chybu presne tam, kde je - na mieste bodkociarky,
> ktora tam nema co hladat.

Ono je to prave se syntaktickou nepripustnosti nahodne vlozeneho
stredniku v cecku takove osemetne. I kdyz tomhle konkretnim pripade
asi ne.

> modrou. Ak nejaky "programator" ma problem napisat spravne program len
> preto, ze nejaky jazyk ma take alebo onake vlastnosti, tak by mal -
> podobne ako murar, ktory si kelnou vybije oko trikrat za den -
> porozmyslat o inej kariere.

> -m-

Myslim, ze o tom by se dalo s uspechem pochybovat. I dobry programator
dela chyby. A naopak dobry jazyk mu pomuze co nejvice kategorii chyb
automatizovane odhalovat.

Ales Prochaska